torsdag den 10. januar 2013

Vildeste tider i HTM

For tiden er jeg, og vi,- gået en kende i overdrive, i det regi vi kalder Haver til Maver. 

Den simple idé om at børn har ret til en have. Ret til at møde virkeligheden, ret til at få jorden i hovedet.

I disse, skolereformens dage, finder vi en yderst fornuftig timing. De mange år der har pågået med at sætte fokus på ovenstående møder vi lige nu, en enorm interesse for.

Nogen ville nok kalde det for vores CSR projekt. Vi gør det bare som en del af os.

D 25 Januar holder vi en konference &  bevægelsesdag, hvor vi vil udtrykke for omverden, netværk og interesserede hvad "HTM" gåt ud på.
Jeg er vant til at tænke stort og slå ud med armene, men at opleve at vi nærmest har fulde huse og dermed næsten udsolgt. At det er de relevante der kommer fra nær og fjern og det er de BEDSTE der stiller op. Det er noget jeg har drømt om men ikke troet muligt.
Ministre, forskere, ildsjæle,processorer, embedsfolk, videns-delere, dooere og mange mange ander samles d 25.


Når vi på en sådan dag fylder Krogerup, vil vi samtidig give de besøgende en på opleveren. Tryghed og utrolighed er 2 nøgleord i dagligdagen når børn er på gården eller på de andre lokationer, hvor HTM er aktive.
Så vi glæder os ti at gøre alle trygge og så jage alle ud i vildnisset og få en ud af kroppen oplevelse.
Hvis du vil se havd det handler om er www.havertilmaver.dk fyldt med information og link til bloggen om konferencen.

Og jeg har hoppet siden jeg kom hjem 21.00 (uagtet at jeg er træt), efter en lang dag, da bestyrelsen i Haver til Maver i dag, stillede op til store strategidag - og kiggede mange år ud i fremtiden.
Ganske essentielt var det da en af de mest kompetente i feltet for strategi og visionsarbejde,- Claus Bindslev, førte os sikkert ud i fremtiden. 

Så kommuner, ildsjæle, motiverede sjæle,- vi er klar til at lære fra os af vores viden i feltet.





Ingen kommentarer: