mandag den 3. december 2012

Hjælp børn ud i N A T U R E N

Efterhånden er det 7 år siden at Haver til Maver startede. Ideen om at børn har ret til at få jorden i hovedet. Der er efterhånden vildt mange børn der har oplevet at have en have - enten på Krogerup eller på de lokationer der også er gået i gang. Skolehaver, køkkenliv og naturoplevelser. Vi har brug for din hjælp - til simplet at få børn i det rette gear, 25 Januar holder vi en konference om hvordan børn kan få jorden i hovedet. Jeg oplever det personligt som noget af det vigtigste jeg har brugt tid på. Hjælp os ved at sikre at så mange som muligt finder vej til den viden vi har genereret. Og det er helst en skolekonsulent, ekstremnetværker, borgmester, Naturdirektør eller anden der kan flyyet noget - måske dig. Find link, viden og meget andet på www.havertilmaver.dk Cjristine Antorini, Jytte Abidlstrøm, Karen Wistoft og en masse kloge praktikere er klar! Send dette link videre:) Søren

1 kommentar:

Mosekonen sagde ...

Delt på facebook. Det er en super god ide og jeg ser det med egne øjne her i byen, hvor rigtig mange har stor glæde af at færdes på 4 H gården blandt dyr og har egne små haver, men du har helt ret. Der kan gøres meget mere.
Har en fætter, som driver et biodynamisk landbrug og han leger med tanken om at lave noget for børn og unge. Når han leger med en tanke, bliver det som regel også fulgt til dørs, så jeg glæder mig allerede til at se, hvad han finder på og hvordan det gribes an.